maandag 25 mei 2009

Terugblik

Mijn blog als reis door de tijd der 23dingen.

Sociaal en interactief:
bij alle web2.0 toepassingen gaat het
om delen,
of dat nu foto's bij Flickr zijn, films bij You Tube, documenten bij Google.docs, sites in Delicious, boekentips in Library Thing of muziek bij Last.fm. Het delen is het grote pluspunt en door de 23 dingen te doorlopen ben ik er aardig vaardig in geworden en heb er plezier in gekregen. Neveneffect is dat je je collegas beter leert kennen, de grens tussen privé en werk vervaagt.
Ik merk dat de privacy-gevoeligheid voor het delen van gegevens leeftijdsafhankelijk is: hoe jonger hoe minder behoefte aan privacy.

Web 2.0 vaardigheid: door het doorlopen van het programma ben ik handiger geworden in het omgaan met allerlei programma's, minder bang om aan iets nieuws te beginnen en minder bang om iets fout te doen.

Waar wil ik mee verder:

- Library Thing voor de aanwinstenlijst van het studiecentrum,

- Delicious voor de de aanbevolen websites op onze site

- Flickr en You Tube om foto's en films op te slaan en te delen.

- Een screencast maken om de instructies aansprekender te maken en online beschikbaar te stellen.

- Twitter of chatten, een van beiden omdat het sneller gaat en informeler is dan bellen of mailen.

Een heleboel dus, waar ik mee verder wil en ik hoop samen met collega's ons aanbod met behulp van 23 dingen verder uit te kunnen breiden en aantrekkelijker te maken.

3 opmerkingen:

Irma zei

Leuk om te lezen. We gaan er vast een heleboel mee doen. Die screencast staat ook op mijn verlanglijstje. Als ik hoor hoe een en ander uitpakt bij de bibliotheek Vlissingen, dat is erg leuk: een wiki in plaats van een harde schijf en e-mail bijvoorbeeld. Is er belangstelling voor de Engelstalige vervolgcursus op de 23 dingen?

Anoniem zei

Ook al klaar? Leuke evaluatie en ook heel duidelijk waar je mee verder wil.

Lewi zei

Helder geanalyseerd Karin. Goede uitgangspunten om mee verder te gaan.