donderdag 5 maart 2009

Mijn 'visie' op web 2.0

Bloggen: erg handig, hoop dat dit een voorbereiding is op het gezamenlijk bijhouden van de nieuwsberichten op onze studiecentrum-site.
Netvibes vind ik handig, maar gebruik ik weinig omdat ik er te weinig tijd voor heb om alle nieuwsberichten te lezen. Dit is m.i. een nadeel van web 2.0: alle communicatieve en interactieve mogelijkheden zijn leuk maar zorgen voor een verdere overload aan informatie, waar ik toch al last van heb. Als ik een concrete taak zou hebben, bijvoorbeeld eens per week iets publiceren zou ik Netvibes of Bloglines wel gebruiken en ook handig vinden.
Flickr vind ik vooral voor prive heel leuk, voor het studiecentrum zou ik nog even moeten nadenken wat een nuttige gezamelijke toepassing zou kunnen zijn. Ik ben door regelmatig gebruik ook de grenzen van Flickr tegengekomen: Als je meer dan 200 foto’s opslaat en meer dan 3 alben aanlegt wordt je gevraagd of je een betaald abonnement wilt nemen. Wil ik dus niet.

2 opmerkingen:

Lewi zei

Met XFruits.com kun je berichten gebundeld laten binnenkomen op je mail. Ik heb het idee dat mensen die hiervan gebruik maken zich minder "overvoerd" voelen door informatie.

Lieke Kapittelweg zei

Leuk om je visie over web 2.0 te lezen. Voor de hanquest widget heb ik jouw adviezen gevolgd en het is gelukt.