zondag 29 augustus 2010

Japanners op bezoek






Afgelopen week hadden we 2 Japanners op bezoek.
Heel leuk. Wat mij het meeste opviel was de tegenstelling tussen heel beleefd zijn en hechten aan formaliteiten en de spontaniteit van de 13 tot 15jarige jongeren.
Een van onze bezoekers, een rustige, beetje verlegen jongen bleek bij de afscheidsavond een zwarte riem in karate te hebben en liet een indrukwekkende voorstelling zien, ik was echt onder de indruk. Hij schijnt na schooltijd iedere dag nog 3 uur te trainen.
De meisjes droegen bij deze avond allen kimomo's en zagen heel schattig uit.
Thuis was er veel handen en voetenwerk om te communiceren, wij leerden met stokjes eten en de Japanners vonden het een uitdaging erwten met mes en vork te eten.

2 opmerkingen:

Lewi zei

Erwtjes met stokjes eten lijkt mij ook een hele opgave... Staat hier ook een reisje naar Japan tegenover?

bibliothekarin zei

Als we geluk hebben mag Lars volgend jaar ernaar toe, hang ervan af of school het georganiseerd krijgt.
Als ik zelf wil hangt het van mijn financien af.
Ik zou wel willen na deze uitwisseling..